Boleh Teh Essiac Herba Melindungi Menentang Kanser?

Boleh Teh Essiac Herba Melindungi Menentang Kanser?

Rawatan Kanser boleh menjadi keras, dan ramai yang mencari produk semula jadi yang mungkin boleh berfungsi sebagai makanan tambahan atau rawatan alternatif. Salah satu rawatan yang paling popular semulajadi yang telah membuat buzz sejak lewat tahun 1920-an adalah campuran herba dipanggil Essiac teh.

Essiac Teh adalah salah satu rawatan alternatif yang paling popular untuk kanser. Perkembangan teh ini adalah disebabkan oleh Kanada jururawat kesihatan awam Rene Caisse yang menerima resipi dari seorang lelaki perubatan India. Teh ini terdiri daripada campuran akar burdock, warna merah bata biri-biri, Turki atau India akar perkelahian, dan kulit licin dalaman elm. Beberapa variasi termasuk herba tambahan seperti rumpai laut, semanggi merah, thistle diberkati, dan selada air, kepada empat bahan-bahan asal. Teh ini telah mempunyai reputasi yang popular, dan terdapat banyak testimoni mendakwa keupayaan untuk menyembuhkan kanser.

Beberapa faedah yang dilaporkan teh Essiac termasuk: Mengurangkan saiz tumor, sakit Lega, Memperkukuh Sistem Imun, pembaikan sel Digalakkan, & Pembersihan Darah. Ia adalah penting untuk menambah, bagaimanapun, bahawa teh ini belum terbukti sebagai rawatan kanser oleh FDA. Walau bagaimanapun, tiada bahaya akan dipersembahkan apabila menggunakan Essiac Teh sebagai tambahan kepada rawatan konvensional. Apabila menggunakan teh, jangan lupa untuk memberitahu pakar onkologi anda ini.

Terdapat beberapa kesan sampingan yang berpotensi yang pengguna harus sedar. Kesan-kesan sampingan boleh termasuk: Muntah-muntah, cirit-birit dan loya. Terdapat juga laporan yang komplikasi yang lebih serius, seperti kematian akibat suntikan teh terus ke dalam aliran darah. Walau bagaimanapun, prosedur yang tidak perlu dilakukan apa-apa sebab. Ia juga telah melaporkan bahawa wanita dengan kanser payudara atau wanita hamil perlu mengelakkan teh ini juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar