Pemulihan Semulajadi Untuk Berjuang Pening

Pemulihan Semulajadi Untuk Berjuang Pening

Pening adalah istilah umum yang digunakan untuk menggambarkan agak pelbagai gejala, daripada merasa ringan untuk sensasi bahawa segala sesuatu di sekitar orang itu berputar (vertigo). Ia juga merupakan salah satu sebab yang paling biasa untuk pergi ke berjumpa doktor. Bergantung kepada manifestasi, ia boleh disebabkan oleh banyak faktor. Vertigo, jenis yang paling biasa pening, mungkin disebabkan oleh keradangan telinga dalam, migrain, penyakit Meniere (membina-up cecair di dalam telinga dalam), terbang dalam kapal terbang, menaiki roller-coaster, membaca dalam kereta bergerak, dan kadang-kadang oleh beberapa masalah saraf yang lebih serius, seperti strok atau MS. Perasaan lightheartedness boleh disebabkan oleh penurunan mendadak dalam tekanan darah (seperti berdiri tiba-tiba), masalah telinga, gangguan kebimbangan (serangan panik), atau hyperventilation.

Salah satu ubat yang paling terkenal semula jadi bagi punca lazim vertigo halia segar. Pelayar Cina yang digunakan untuk mengunyah selama beribu-ribu pening tahun yang lalu. Anda boleh sama ada mengunyah sepotong, atau minum sebagai teh. Teh halia telah merangsang kualiti, dan boleh membantu mencegah serangan pening. Kayu manis dan pudina boleh membantu juga.

Minum jus saderi bukan sahaja akan melegakan ejaan anda pening, tetapi boleh membantu menurunkan tekanan darah.

Ginkgo biloba bantuan dengan masalah pening, kerana ia meningkatkan peredaran darah dalam telinga dalam, membetulkan beberapa masalah telinga.

Satu lagi herba yang baik adalah feverfew. Bukan sahaja ia telah ditunjukkan untuk membantu dengan migrain, ia juga boleh mengurangkan proses radang dalam telinga dalaman anda, sambil meningkatkan peredaran darah.

Jika pening dikaitkan dengan panik, tekanan atau kebimbangan, anda perlu cuba Remedy Penyelamat (gabungan yang sama Cherry Plum, Batu meningkat, Impatiens, Clematis, dan Star of Bethlehem remedi bunga).

Dan kemudian ada ubat yang seolah-olah untuk menyembuhkan itu semua, epal sider cuka. Cuba mencampurkan sudu teh setiap sider epal cuka dan madu dalam segelas air panas atau sejuk. Ambil tiga kali sehari akan membantu kejadian ini menjengkelkan agak ketara.

Satu cara yang lebih untuk merawat pening ialah dengan menambah jus satu lemon atau limau untuk setengah gelas air soda dan mengambil dalam sips kecil.

Jangkitan telinga boleh dirawat dengan jayanya dengan koloid perak.

Kadang-kadang, berhenti pengambilan perangsang seperti kopi, cola, dan alkohol boleh membantu melawan pening juga, kerana ia membantu mengimbangi tekanan darah.

Satu lagi ubat herba terdiri daripada campuran halba dan thyme. Walaupun ia kebanyakannya digunakan untuk pernafasan dan masalah alahan, ia agak berkesan dalam mendapatkan menghilangkan pening juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar